Nieuws-Details

proWIN gecertificeerd als klimaatneutraal bedrijf 2020

Klimaatneutraal bedrijf

ILLINGEN. Reeds in 2020 werd proWIN Winter GmbH door CLIMATE EXTENDER en Gold Standard Climate Security & Substainable Development officieel benoemd tot klimaatneutrale onderneming en gecertificeerd voor de duur van twee jaar. Op 29 juni werd de oorkonde persoonlijk door Dipl.-Ing. Frank Huschka, CLIMATE EXTENDER, corona-proof overhandigd op het terrein van de proWIN bedrijfscentrale.

Het certificaat "Klimaneutrales Unternehmen" is een volgende stap van het bedrijf in het continue duurzaamheidsproces. De onderscheiding honoreert de genomen maatregelen met betrekking tot de 17 UN-doelen voor duurzame ontwikkeling en werd uitgevoerd volgens hun strikte criteria.

Volgens de oorkonde wordt gegarandeerd dat proWIN een bepaalde hoeveelheid CO2 volgens de norm van het Greenhouse Gas Protocol uitbalanceert en met Gold Standard gecontroleerde internationale klimaatbeschermingsprojecten heeft gecompenseerd. Ter hoogte van de vastgestelde hoeveelheid heeft het bedrijf CO2 aandelen (certificaten) verworven en draagt daardoor zichtbaar bij aan de realisering van de projecten. Zo wordt gegarandeerd dat de eigen CO2 uitstoot gecompenseerd en de toename van de opwarming van de aarde afgeremd wordt.

proWIN Winter GmbH ondersteunt de volgende klimaatbeschermingsprojecten volgens de punten van de UN-resolutie:

• Kariba REDD + Forest Protection, Zimbabwe
  • Infravest Wind Power CHANGBIN AND TAICHUNG, Taiwan
  • CO2OL Tropical Mix, Panama
  • Orange Suvaan Solar Photovoltaic Power Project in Maharashtra EN, India

proWIN investeert vrijwillig in compensatieprojecten en draagt zo bij aan de vermindering van het broeikasgas CO2 en een leefbaar milieu. De oorkonde bevestigt officieel de duurzame inzet van het bedrijf tegen de opwarming van de aarde.

Vanuit een zelfverplichting hebben duurzame onderwerpen hoge prioriteit in alle bedrijfsprocessen. Dit houdt in dat zij achtereenvolgend verder worden ontwikkeld en dat bronnen bewust worden ingezet en waar mogelijk worden gespaard. Behalve de CO2-compensatie is de basis vermindering van de uitstoot een essentiële benadering. Afgelopen jaar kon de CO2-uitstoot alleen al door toenemende digitalisering en een nieuwe mobiliteitsstrategie en dynamischer vormgegeven werk met meer dan 300 ton gereduceerd worden. De volgende grote stap zal het logistieke werkgebied zijn. Overeenkomstige oplossingen worden gepland.

Over het algemeen zet proWIN zich in om de weg te effenen voor duurzaamheidsrelevante onderwerpen en deze te versterken. Middellangetermijndoel is de permanente doorontwikkeling van het toegepaste klimaatmanagement. Het langetermijndoel om klimaatpositief te worden. Want voorkomen is beter dan genezen.

Presentatie proWIN

proWIN Winter GmbH is het grootste Duitse directe verkoop bedrijf voor reinigingsmiddelen, cosmetica en hoogwaardige diervoeding. Maatschappelijke inzet en de doelstelling om zo duurzaam mogelijk te werken, maken deel uit van de oriëntatie. Productassortiment, grondstofverbruik of het nemen van verantwoordelijkheid voor mens en milieu: al 26 jaar verenigt proWIN deze taken zonder dat dit ten koste gaat van ontwikkeling en vooruitgang.

proWIN Winter GmbH

Sinds 11.11.1995

• Door de eigenaar geleid directe verkoopbedrijf met hoofdkantoor in Illingen (Saarland)
  • Bedrijfsleiding: Ingolf, Gabi, Sascha en Michael Winter evenals Stefan Schäfer
  • Verkoop van hoogwaardige producten uit de productdivisies Symbiontische Reinigung® = reinigingsartikelen en -benodigdheden, natural wellness = beauty- en wellness-producten, best friends = premium diervoeding voor honden en katten evenals aanvullende producten.
  • In totaal omvat het assortiment 400 verschillende producten.
  • Meer dan 144.000 proWIN verkooppartners in Duitsland en de aangrenzende buurlanden
  • Momenteel heeft proWIN 198 vaste medewerkers in dienst op verschillende locaties (176 in Illingen-Uchtelfangen, 22 in Landsweiler-Reden)

proWIN pers en proWIN pers contact

proWIN pers

proWIN pers bevat informatie voor uw redactionele berichtgeving.

proWIN pers contact

Hebt u nog vragen? Neem contact op met het proWIN voorlichtingsteam.

Leestip

Ons doel is om ons bedrijf met zo min mogelijk uitstoot te laten werken en om onze CO2-voetafdruk als onderdeel hiervan voortdurend te verlagen. Om dit te doen, berekenen we onze Company carbon footprint (CCF) en Product carbon footprint (PCF).

Ga terug